Tuesday, March 24, 2015

PENJAGAAN SELEPAS MELAHIRKAN @ BERPANTANG.

Asalamualaikum, selamat tengahari semua. Maaf kerana agak lambat update blog kesayangan saya ini.
Ok, tajuk diatas penjagaan ketika berpantang. Mengapa saya memilih tajuk ini?? Umumnya kita tahu bahwa setiap wanita inginkan cahaya mata bukan?.

Saya telah pun mempunyai 6 cahayamata.. dan kenam-enam mereka saya lahirkan secara normal. Jadi ketika itu saya belum mengenali shaklee. Jadi Sewaktu dalam tempoh berpantang saya hanya mengamalkan jamu ,air halia dan akar kayu. Ok..tidak dinafikan jamu merupakan bahan yang terbaik untuk menguruskan badan ,  mengecutkan rahim dan menjadikan badan ibu bertenaga melahirkan bayi. secara jujurnya saya masih mengamalkan jamu sehingga sekarang. Tapi kita juga perlu ingat bahawa...tubuh badan perlukan nutrisi sewaktu berpantang. Ini kerana sesetengah ibu memang tidak makan sayur-sayuran atau buah-buahan ketika berpantang. Saya juga turut mengalami situasi tersebut, yang mana saya mengalami sembelit yg agak teruk dan perut yang sepatutnya kempis dalam seminggu selepas melahirkan ..tidak berapa kempis. Kerana sistem perkumuhan tidak dapat berjalan dengan lancar. Agak kecewa keran ketika itu belum kenal SHAKLEE... Beberapa tahu yag lepas..saya mengalami kenaikan berat badan ..mujurlah tidak ketara. Tetapi sebagai seorang wanita tentu kita mahu tubuh yang slim,perut yang kempis...

Justeru jika anda  dikurniakan rezeki cahayamata..eloklah anda membuat persediann atau meninjau - ninjau produk  ketika dalam berpantang.

Ada sesetengah ibu-ibu tidak tahan dengan jamu, kerana sesetengah jamu agak panas dan bayi akan mengalami cirit birit. Untuk ibu yang bersalin ceaseran juga memang tidak boleh makan jamu, dikhuatiri ibu mengalami panas badan yang teruk. 

SET BERPANTANG DARI SHAKLEE.
 
KINI SAYA INGIN MEMEPRKENALKAN SET BERPANTANG SECARA MODEN...



Apa yang istimewanya???

`1) Membekalkan tenaga ibu yang lemah tubuh badannya selepas melahirkan.
2) Menghasilkan susu yang banyak dan berkualiti
3)  Mengelakkan sembelit
4)  Menyerikan wajah yang pucat
5) Menguatkan sistem tahanan badan
6) Mencantikkan kulit.
7) Mengelakkan tekanan emosi ketika berpantang
8) Menguruskan badan
9) Menyihatkan penglihatan
10) Mengelakkan keguguran rambut ketika habis berpantang

Kesemua vitamin ini boleh diteruskan pengambilan walaupun ibu tersebut telah habis tempoh berpantang. Malahan amat digalakkan pengambilan yang berterusan.
Nak jadi ibu yang cergas,sihat dan cantik bukanlah sesuatu yang susah paa masa kini...nah!! Anda cuma perlu istiqamah dan sabar untuk mendapatkan hasilnya.
So..tak perlu fikir panjang lagi, ambil sahaja set berpantang ini dan ianya sangat menjimatkan!!
* PERHATIAN!! Ibu-ibu dinasihatkan minum air suam secukupnya bagi melawaskan pembuangan ketika tempoh berpantang.

Sekian..salam sayang dari saya ..
EJEN SHAKLEE BERTAULIAH ANDA..SID 1086514 FAIRUZ KHATIM

COD AREA(RTC GOPENG, SPG PULAI,MEDAN GOPENG,GUNUG RAPAT DAN RAPAT SETIA)

PROMOSI MAC BAKAL BERAKHIR!!! CEPAT AMBIL PELUANG INI



ESP = Beli 6 free 1 @ beli 2 diskaun 5 %
VITALEA KIDS  = Beli 3 free 1
ZINC COMPLEX = Beli 3 free 1

CALL/SMS/WHATSAPP = 019-5241019

















































































No comments:

Post a Comment