Thursday, August 3, 2017

Kenapa saya ambil Shaklee?


Assalamualaikum. Salam sejahtera.
Lama sangat tak menulis.  Harapan saya agar pembaca yangsaya hormati sentiasa sihat.
Perkongsian saya pada hari ini, KENAPA SAYA AMBIL SHAKLEE SEBAGAI SUPPLEMENT?

====================================================================



Dari saya remaja lagi , memang menitik beratkan penjagaan kesihatan. Saya sangat obses untuk jadi cantik ...jadi sihat. Kalau boleh biarlah sampai ke tua saya still maintain dan rupa yang sentiasa kemas cantik dan sihat. Inshallah.

So..bila dah masuk umur 30 an ..saya mula berjinak-jinak dengan vitamin yg ada dipasaran. Saya juga kaki jamu. Just name it! Apa yang orang kata bagus..saya terus cari.
Setiap hari saya pastikan saya tak miss makan vitamin.

Dalam shaklee pulak ada macamacam vitamin yang boleh kita dapati. Ikut pada keadaan dan keperluan tubuh seseorang.






 Apa vitamin yang saya tak pernah skip makan?
Ninnnnndiaaaa....
Esp + Vitalea + SR Vita C + B complex + Lecithin + GLA + Alfalfa
Uiiii banyaknya? Ye. Saya paksa telan 12 biji setiap hari. ITU ynag siangnya.
Kalau malam saya ambil : Ostematrix + VIVIX.
WAJIBBB AMBIL  !!!!





Ostematrix turut membantu menyihatkan tulang selain dapat kurangkan stress dan serikan kulit.


Kenapa? Bila dah unur 4 series ni..dah macam-macam kita makan. 
Pelbagai bentuk rupa dan rasa pulak tu.
Kadang-kadang bila kita pun ada jugak terlebih ambil sesuatu hidangan. Atau terkurang nutrisi. Jadi sedikit sebanyak , tentu dalaman tubuh akan mula menunjukkan kelemahannya.

Berat badan naik ,..cepat penat, mudah je mengantuk , kurang air kosong dan macam2 aktiviti lagi yg tidak menjurus ke arah kesihatan.


KALAU DAH BIASA MAKAN...NAMPAK MACAM COKLAT JE KANNNN....
TAPI INGAT !!!! APA YANG ADA DALAM GAMBAR TU ADALAH MENGIKUT DOS YANG TELAH DITETAPKAN...BUKAN SUKA-SUKA AMBIK SEGENGGAM YEEEE...!!!


Ini cuma contoh vitamin yang saya ambil setiap hari tanpa TERTINGGAL...


=======================================================================



Sebenarnya tak susah pun kita nak mulakan makan sesuatu supplement tu. 
Kena ada rasa peduli terhadap kesihatan kita .


Baru kita akan mulakan. Kadang-kadang pulak ada setengah orang ni..bila tengok orang sekeliling dia dah terbaring lesu. Tak boleh bangun dan sakit sini sana, baru nak sibuk mencari.
Alhamdulillah. Ada juga rasa nak makan daripada yang tak makan langsung.

Perkara yang berkaitan dengan kesihatan tubuh , kalau boleh janganlah diambil mudah. Masa sihat nilah nak kena hargai betul-betul. Masa tengah sihat ni.lah kena ambik supplement.

Bila badan sihat ambik supplement dengan mudahnya ia menyerap dan bekerja untuk optimakan kesihatan dengan lebih baik.
Kalau dah teruk sangat sakit baru nak ambik. ????
Boleh juga..tetapi hasilnya lambatlah.
Terpaksa pulihkan dulu sistem tubuh .

Buang dulu toksin atau bakteria yang menjadi punca sakit tersebut. Baru kemudian boleh terima nutrisinya.
Banyak proses yang diperlukan berbanding kalau kita ambik sewaktu kita tengah sihat. nak dapat hasil yang positif eloklah detox dulu. Supaya nutrisi yang kita makan akan cepat berkesan.


Jangan tunggu lama-lama untuk buat keputusan untuk ambil vitamin. Hindari penyakit adalah lebih baik dari mengubatinya.


Sempena bulanmerdeka ini, Shakleesediakan promosi yang super duper bestttttt !!! Sangatlah seronok bila tengok promosi ini.





Promosi bulan Ogos memang best.
Siapa yang suka minyak ikan dari shaklee untung laaa.. Beli 5 botol terus dapat free membership. Dan vouchers RM60 .!!!
Boleh guna on the spot. Tak yah tunggu hari lain.
Pastu untuk siapa yang nak register membership, dengan syarat belian mesti 100 UV dan akan dapat beli SR VITAMIN C dengn harga RM60 ! Murahhh tuuuu !
ATAU
Register membership buat belian 100 UV dapat pulak beli tumbler cantik tu haaa... 😍😍 dengan harga RM18. 00 sahaja. ATAU boleh dapat beli kedua2 sekali.
Tumbler orange + SR VITA C dengan harga RM78. 00 sahaja !!!

T & C apply

Sila hubungi 0195241019
Puan Fairuz BT Khatim
Agen shaklee IPOH/SPG PULAI/ RAPAT SETIA/ MEDAN GOPENG/ RTC GOPENG





Sampai jumpa lagi dilain entry. Assalamualaikum.


SILA KLIK LINK DIBAWAH UNTUK PEMBELIAN ONLINE. TERIMA KASIH.















No comments:

Post a Comment